رفتن به محتوای اصلی

وردپرس

وردپرس یکی از ارائه دهندگان بزرگ خدمات وردپرس فارسی می باشد که در سال 1395 توسط دو نفر از توسعه دهندگان ارشد فعلی بنا شده است. که فعالیت اصلی آن در زمینه ارائه قالب ، افزونه و آموزش وردپرس می باشد.

با ما تماس بگیرید

Email: support@total.com
Phone: 1-800-Total-Theme
Address: Las Vegas, Nevada

موقعیت مکانی ما

905356994677+
آدرس: Atakent mahallesi 221. sokak Rota Office Küçükçekmece-İSTANBUL

ثبت شرکت در ترکیه و اخذ اقامت تجاری

ثبت شرکت در ترکیه کار ساده ای است

در این مطلب در مورد مراحل ثبت شرکت در استانبول و سایر شهرهای ترکیه ، توضیحات کاملی به شما ارائه می کنیم تا با نحوه انجام آن آشنا شوید.

از ابتدای سال 2022 شهروندان ایرانی دیگر نمی توانند با اجاره خانه ، اقامت توریستی ترکیه را دریافت کنند .اما با ثبت شرکت می توانید برای اقامت تجاری ترکیه درخواست بدهید.

ثبت شرکت در ترکیه هزینه زیادی نیاز ندارد . مبالغ اعلام شده توسط برخی سایتها و شرکتها که اعداد نجومی دلاری و 2000 دلار و 5000 دلار است واقعا ظلم به هموطنان ایرانی است

##برای درخواست اقامت تجاری نیازی به ورود با ویزای تجاری نیست و متاسفانه اطلاعات ارائه شده توسط برخی از شرکتها در این زمینه نادرست است.

همچنین برای انجام کارهای مربوط به دریافت اقامت تجاری و پرکردن فرم راندوو می توانید با ما تماس بگیرید.

 

90-5356994677+

آدرس سایت شرکت ترکیه:

OFISTEOFIS.COM.TR

آدرس دفتر:

Atakent mahallesi 221. sokak Rota Office Küçükçekmece-İSTANBUL

تلفن ثابت :

90-2128070246+

مشاوره رایگان با تلفن و واتس اپ

مشاوره رایگان حضوری در دفتر مان در استانبول

ثبت شرکت توسط شرکت ترکیه ای با 20 سال سابقه و 2000 مشتری با کارمند و مترجم فارسی زبان و انگلیسی زبان

همچنین با ثبت شرکت توسط مجموعه ما ، خدمات و مشاوره های لازم برای اخذ اقامت تجاری نیز به شما داده می شود.

به تمام کسانی که قصد این کار را دارند توصیه می کنیم از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنند تا در روند انجام این کار بدون مشکل بتوانند شرکت را ثبت کنند.

مزیت استفاده از خدمات iran2turkey.com   در این است که کار شما توسط یک شخص و یا حتی یک شرکت که توسط شهروندان ایرانی خدمات ارائه می دهند انجام نمی شود. بلکه یک شرکت ترکیه ای متخصص در ثبت شرکت در ترکیه با 20 سال سابقه برای شما کار انجام میدهد.

وب سایت iran2turkey.com  در واقع متعلق به یک شرکت ترکیه ای است که یک کارمند فارسی زبان دارد تا به راحتی بتواند خدمات خود را به ایرانیان ارائه دهد.

مراحل اولیه ثبت شرکت در ترکیه:

مراحل ثبت شرکت در ترکیه حداکثر 5 تا 7روز کاری به طول خواهد انجامید. طبق قوانین ترکیه، شخصی که برای ثبت شرکت اقدام می کند باید یک حسابدار به دولت معرفی کند تا امور مالیاتی و رسمی را پیش ببرد. با درک این موضوع، یک حسابدار مجرب در زمینه حسابداری می تواند در شرکت بسیار کمک کننده باشد.

مراحل به ترتیب زیر هستند:

  • اساسنامه شرکت را تنظیم کنید
  • دریافت فرم های ثبت شرکت در ترکیه
  • اخذ شماره مالیات از خزانه داری ترکیه
  • اخذ تاییدیه اساسنامه شرکت از دفتر رسمی کشور ترکیه
  • ثبت شرکت در اتاق بازرگانی ترکیه
  • روزنامه رسمی را چاپ کنید
  • اخذ تاییدیه وکالتنامه و فرم امضاء از دفتر رسمی ترکیه
  • پردازش فرم خزانه داری ترکیه
  • جهت بررسی و تایید این فرم و آدرس دفتر شرکت توسط این دفتر به اداره دارایی ترکیه مراجعه و فرم مرحله قبل را ارسال نمایید.
  • بازرسان خزانه داری برای تایید آدرس به آدرس شما می آیند
  • اخذ شماره مالیات شرکت پس از تایید و بررسی نهایی
  • اخذ کارت بازرگانی
  • صدور گواهینامه موسسات حسابداری
  • یک حساب بانکی شرکت باز کنید
  • یک مشاور مالی رسمی ارائه دهید

 

تمامی مراحل ذکر شده توسط ما برای متقاضیان ثبت شرکت انجام می شود.

 

هزینه ثبت شرکت در ترکیه و نکات مهم آن

1- توجه داشته باشید که هزینه ثبت شرکت بر اساس نوع شرکتی که می خواهید ثبت کنید متفاوت است .این هزینه برای شرکتهای شخصی و مسولیت محدود عدد کمتری است.

2- با توجه به شرایط و قوانین  در سالهای مختلف و تغییر قوانین ترکیه و نوع شرکت مورد نظر برای ثبت و زمینه فعالیت  این عدد متفاوت است که در تماس با مجموعه ما در مورد آن توضیحات لازم به شما داده خواهد شد.

3- اما به صورت کلی بدانید هزینه ثبت شرکت شامل هزینه های اولیه و هزینه های پس از ثبت شرکت می باشد .

3-1 هزینه اولیه شامل هزینه های دریافت شده توسط خود دولت ترکیه و  فیشهای پرداختی به ادارات مختلف مانند اتاق بازرگانی و  روزنامه رسمی و دفاتر حسابداری و هزینه های وکالتها در دفاتر اسناد رسمی (نوتر ) و دستمزد انجام کار توسط شرکت ایران 2 ترکیه است.

3-2-موضوع مهم:برای ثبت شرکت باید آدرسی را به اداره ثبت شرکتها معرفی کنید که بازرس از آنجا بازدید کند.

به همین منظور یا باید دفتر اجاره کنید یا منزل خود را به عنوان آدرس ارائه دهید(در قوانین ترکیه آدرس شرکت شما می تواند در منزل شما باشد ) یا از یک سری دفاتر مجاز طبق قوانین ثبت شرکت در ترکیه به عنوان آدرس شرکت استفاده کنید که بازرس از آنجا بازدید می کند. هر کدام از 3 روش فوق توضیحات مفصلی در مورد مزایا و معایب و هزینه هایش دارد که ما به شما توضیح خواهیم داد. فقط این توضیح کلی را بدهیم که هزینه اجاره دفتر شما یا منزل شما هر عددی باشد باید 20 درصد آن به اضافه هزینه های برق و گاز و … را هر ماه به عنوان مالیات پرداخت کیند که برای شروع کار نسبتا عدد زیادی است. از این رو گزینه دفتر مجازی توصیه می شود که فقط سالی یک بار  با یک مبلغ منطقی  پرداخت می شود و دیگر نیاز به پرداخت آن 20 درصد نیست. مبلغ آن حدود 2100 لیر برای 1 سال است.توضحیات لازم به شما ارائه خواهد شد.

3-3 یکی از هزینه های پس از ثبت شرکت که حتما باید پرداخت شود  استخدام یک حسابدار است که در سال 2022حداقل آن حددد 400 تا 500 لیر در ماه است که توسط صاحب شرکت باید پرداخت شود. چه شرکت فعالیت کند و چه فعالیت نکند. هزینه دیگری که باید پرداخت شود هزینه مالیات است که حداقل 150 لیر در ماه است.همجنین در مورد قوانین بیمه و مالیات  نیز اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

4- حداقل سرمایه شرکت نیز با توجه به نوع شرکت متفاوت است. حداقل سرمایه شرکت با مسولیت محدود 10 هزار لیر است. حال این سوال پیش می آید که آیا باید این 10 هزار لیر را حتما ابتدای کار پرداخت کنیم. در این مورد نیز قوانین ممکن است در زمانهای مختلف متفاوت باشد. مثلا زمانی قانون این بود که یک چهارم مبلغ فوق را باید ابتدا در حساب شرکت بگذارید و پس از آن می توانید پس از آن برداشت کنید. اما اکنون قانون متفاوت است و نیاز نیست ابتدای کار سرمایه را به حساب بخوابانید. در این مورد هم چون جزئیات و توضیحات بیشتر و دقیق تری نیاز است در مشاوره به شما گفته خواهد شد.

چند سوال مهم خیلی از ایرانیهای متقاضی ثبت شرکت در ترکیه:

آیا برای ثت شرکت و فعالیت در ترکیه نیاز به استخدام  نیروی ترک وجو دارد؟

پاسخ دقیق را  در مشاوره به شما خواهیم گفت اما به صورت کلی بدانید که برای ثبت شرکت و شروع فعالیت به جز حسابدار ترک نیاز به استخدام هیچ نیروی ترکیه ای وجود ندارد.

برخی از همطنان ایرانی در مورد استخدام  5 نیروی ترکیه ای از ما سوال می کنند.توجه داشته باشید که استخدام  5 نیروی ترکیه ای موضوع دیگری است برای اخذ اجازه کار و اقامت کاری به آن نیاز پیدا خواهید کرد .

در صورتیکه با ثبت شرکت می توانید درخواست اقامت تجاری بدهید که نیاز به استخدام  نیروی ترکیه ای ندارد.

با ثبت شرکت می توان بعد از چند سال شهروندی و پاسپورت ترکیه را گرفت؟

اجازه بدهید پاسخ دقیق  این سوال را در تماس با ما یا حضور در دفتر ما در استانبول به شما توضیح بدهیم.چون جزیئیاتی دارد. اما به صورت کلی بدانید با رعایت ضوابط و شرایطی می توان با ثبت شرکت در ترکیه پس از 5 سال شهروندی و پاسپورت ترکیه گرفت.

پرداخت مالیات در ترکیه به چه صورت است؟

در ترکیه نیز تقریبا مانند ایران مالیات بر در آمد وجود دارد ( در واقع اگر شرکت سود کند ، حدود 20 درصد از سود شرکت ) ونیز مالیلت بر ارزش افزوده که 18 درد است.

با ثبت شرکت در ترکیه سالهای بعد نیز می توان اقامت را تمدید کرد؟

بله می توانید.

بر خلاف اقامت توریستی که قوانین آن در ترکیه بسیار متغیر است و در حال حاضر نیز بر اساس قانون  اقامت توریستی با اجاره منزل به شهروندان خارجی نمی دهند ، با ثبت شرکت می توان هز سال اقامت در ترکیه را که از نوع اقامت تجاری است را در صورت فعال بودن شرکت با احتمال بالایی تمدید کرد.

******************************************************************************************************

##بر خلاف اطلاعات ارائه شده توسط برخی شرکتها ، برای دریافت اقامت تجاری با ثبت شرکت نیاز به ورود با ویزای تجاری به ترکیه  نیست.

##با ثبت شرکت در ترکیه مانند یک شهروند ترکیه ای می توانید خود را بیمه کنید و از مزایای آن مانند بازنشستگی و بیمه سلامت رایگان برای خود و خانواده تان بهره مند شوید.

 

##افرادی که درخواست اقامت توریستی آنها پذیرفته نشده است . امکان این را دارند که درخواست اقامت از نوع تجاری بدهند.

 

موضوع مهم در ارائه خدمات مجموعه ما این است که پس از ثبت شرکت شما را تنها نخواهیم گذاشت و کلیه راهنماییهای لازم در مورد بیمه ، مالیات ، صدور فاکتورها و هر چه که برای اداره یک شرکت در ترکیه نیاز دارید را به صورت رایگان به شما مشاوره می دهیم. همچنین در زمینه اخذ اقامت تجاری و کاری نیز شما را کمک خواهیم کرد.

مدارک ثبت شرکت

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه:

  • اصل پاسپورت هر شریک (با اعتبار بیش از 6 ماه)
  • دو قطعه عکس 4*3 (رنگی با پس زمینه روشن)
  • چندین نام مناسب برای شرکت
  • زمینه فعالیت شرکت در ترکیه (اساسنامه)
  • درصد سهام هر یک از شرکای شرکت را تعیین کنید
  • تعیین مدیر شرکت (یا هر دو شریک)

انواع ثبت شرکت در ترکیه:

مانند قوانینی که برای تاسیس شرکت در هر کشوری رعایت می شود، در ترکیه نیز انواع مختلفی از شرکت ها وجود دارد که در زیر به توضیح هر شرکت و قوانین و شرایط آن می پردازیم:

شرکت شخصی:

این نوع شرکت فقط توسط یک نفر می تواند انجام شود و بیش از یک نفر نمی تواند به عنوان سهام دار شرکت باشد. بیشتر برای افرادی که می خواهند فقط در یک زمینه فعالیت کنند انجام می شود. ثبت شرکت از این نوع مزیت کاهش هزینه ثبت اولیه دارد. اما برای ادامه کار و گسترش کار محدودیت هایی به همراه دارد.

شرکت با مسئولیت محدود:

این نوع شرکت باید با حداقل یک نفر و حداکثر 50 نفر ثبت و تاسیس شود،  و طبق ضوابط، سود و زیان هر یک از سهامداران بر اساس میزان سهم این شخص حقیقی یا حقوقی تصویب می‌شود . با ثبت این نوع شرکت تمامی سهامداران می توانند اقامت تجاری ترکیه را برای خود و خانواده خود دریافت کنند.

می توان گفت بهترین گزینه برای شروع کار در ترکیه شرکت با مسولیت محدود است. به دلیل اینکه هم می توانند تعداد افراد بیشتری نسبت به شرکت شخصی سهامدار باشند و اقامت تجاری دریافت کنند و هم امکان گسترش کار و تعریف چند نوع کار در اساسنامه وجود دارد.

 

گزینه های زیر را صرفا جهت آشنایی معرفی می شود و معمولا برای ایرانیان به ویژه در ابتدای کار اصلا توصیه نمی شود و در واقع نیازی نیست.

 

موسسات:

ما در ترکیه دو نوع شرکت سهامی داریم، شرکت هایی با کمتر از 250 سرمایه گذار و به آن شرکت سهامی خاص می گویند همچنین شرکت های بالای 250 سرمایه گذار است. سرمایه گذاران که شرکت سهامی عام نامیده می شوند، سهام شرکت های سهامی برابر است، اما هر سهامدار می تواند بیشترین تعداد سهام ممکن را خریداری کند و میزان سود و زیان هر سهامدار با توجه به میزان این سهام محاسبه می شود. طبق قوانین ترکیه، نمایندگان وزارت بازرگانی باید در مجمع عمومی این شرکت شرکت کنند.

تشکیل شرکت های مختلط:

در این نوع شرکت ها یک یا چند نفر از سهامداران (به استثنای اشخاص حقیقی) مسئولیت بدهی شرکت را بر عهده دارند و بقیه سهامداران تنها مسئول میزان سرمایه اولیه خود هستند.

شراکت:

در مورد تأسیس این نوع شرکت نکته مهمی وجود دارد و آن این است که در صورت وجود بدهی به این شرکت، هر یک از شرکا مسئول و مکلف به پرداخت آن هستند، حتی اگر مبلغ این بدهی ها از کل آن بیشتر باشد.

موسسات مالی (بورس):

این نوع پروژه های اقتصادی جزء شرکت های سهامی محسوب می شود با این تفاوت که برای ثبت و تأسیس آن نیاز به اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح است و ثبت این نوع شرکت ها با مشکلات و پیچیدگی هایی مواجه است. که نیاز به صحبت با یک وکیل با تجربه در این زمینه دارد.

مشارکت در مناطق آزاد ترکیه:

باید گفت که این نوع تاسیس شرکت برای کسانی است که به تولید کالا می پردازند، در واقع آنچه که یک فعالیت صنعتی محسوب می شود این است که می توانید زمینی را در مناطقی که به شما پیشنهاد می شود با قیمت مناسب با امکانات مناسب خریداری کنید و ساخت سوله در آن منطقه برای دولت ترکیه مفید است، جالب است بدانید که ترکیه برای استخدام کارمندان و کارگران در این زمینه امکانات استثنایی از جمله معافیت های بیمه و مالیات را در اختیار شما قرار می دهد.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه:

  • انجام تجارت بدون محدودیت هایی که برای اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی وجود دارد
  • در زمینه ای کار کنید و سرمایه گذاری کنید که فضایی برای رشد و موفقیت بین المللی وجود داشته باشد
  • مالیات در ترکیه بسیار کمتر از اروپا و ایالات متحده است
  • هزینه های راه اندازی پایین
  • وجود تسهیلات ویژه ثبت شرکت های خارجی در ترکیه
  • شما نسبت به سایر کشورهای اروپایی هزینه کمتری برای زندگی پرداخت می کنید
  • شما با ثبت شرکت اجازه اقامت در ترکیه می گیرید.
  • پس از تاسیس شرکت می توانید حساب بانکی بگیرید و کارت اعتباری  دریافت کنید

چرا باید در ترکیه شرکت تاسیس کرد؟

1-با توجه به محدودیت های روابط تجاری شرکتهای ایرانی با شرکتهای کشورهای دیگر ثبت شرکت در ترکیه این امکان را به شما می دهد که به راحتی بیزینس خو را با تمام کشورهای دنیا گسترش دهید و با دریافت ویزا کارت و مسترکارت به راحتی به تبادلات مالی اقدام کنید.

2- در ترکیه انجام تجارت به صورت قانونی به صورت شخص حقیق میسر نیست و باید حتما شرکت ثبت کنید.

3-با ثبت شرکت در ترکیه امکان دریافت اقامت تجاری برای سهامدران شرکت و خانواده های آنها امکانپذیر است. و با رعایت شرایطی حتی امکان اخذ شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه نیز وجود دارد.

برگشت به بالا